Spacer to zdrowie

Spacerując w umiarkowanym tempie przez 30-60 minut spalimy zapasy tłuszczu i wzmocnimy mięśnie.

Regularne spacery to korzyści dla zdrowia fizycznego i psychicznego: zmniejszenie ryzyka chorób serca, raka piersi, raka jelita grubego, cukrzycy i udaru mózgu. To także zmniejszenie lęków, stresu, poprawa koncentracji.

Może wydawać się, że aby spacer miał sens, należy chodzić szybko i energicznie. Jednak to powolne tempo chodzenia jest bardziej korzystne dla osób, które chcą stracić kilka kilogramów. Gdy w wolnym tempie przejdziemy jeden kilometr spalimy więcej kalorii niż pokonując ten sam odcinek w szybkim tempie. Po prostu każdy krok to wydatek energii. Spacery w szybkim tempie, przypominające zawody chodziarskie, są bardziej wskazane dla osób, które chcą wyrzeźbić mięśnie.

Zanim rozpoczniemy regularne spacerowanie warto kupić odpowiedni strój i buty. Buty powinny być tak dobrane, by było miejsce na obrzęk stopy, który może powstać podczas chodzenia. W tej sprawie najlepiej  skonsultować się ze sprzedawcą. Koszulka powinna utrzymać pot z dala od ciała. Resztę ubranie trzeba dostosować do pogody.

Podczas chodzenia warto zrównoważyć pracę nóg dodając pracę ramion: zgiąć ręce w łokciu o 90 stopni i poruszać nimi w tempie chodzenia do przodu i do tyłu, tak jakbyśmy trzymali w dłoniach kijki do nart, czy Nordic Walking. Ważne, by ruch nóg i rąk odbywał się na przemiennie. To doda nam energii, pomoże utrzymać tempo i prawidłową postawę. Pamiętajmy o wyprostowaniu pleców i trzymaniu brody równolegle do ziemi.

Planując spacery nie można zapomnieć o nawodnieniu organizmu. Najlepiej wypić szklankę wody na 10 minut przed spacerem, szklankę po 20 – 30 minutach spaceru i 1- 2 szklanki po. Jeśli spacer trwa dłużej niż 2 godziny oprócz wody sięgnijmy po napój z elektrolitami.

2011-02-08


Get the Flash Player to see this player.

Komary i zdrowie człowieka

Jedne z najbardziej znienawidzonych owadów na całym świecie – a na pewno najbardziej niewygodne dla mieszkańców Polski podczas spędzanych na świeżym powietrzu pięknych dni wiosny i lata. Komary zyskały taką złą sławę z jednego powodu. Samice tych niewielkich owadów odżywiają się wysysając krew ze zwierząt stałocieplnych oraz z ludzi.

więcej

Psychoterapia i redukcja szkód zjednoczone

W pierwszym kwartale 2012 Daily Telegraph wzbudził sensację informacją na temat nowego leku dla osób uzależnionych od alkoholu podawanego w celu redukcji ilości spożywanego alkoholu. Powołał się przy tym na eksperymentalne próby leku. Tabletka dziennie sprawiła, że osoby uzależnione zamiast wypijać ponad 80 g alkoholu piją co najwyżej 30 g dziennie. Preparatem tym okazał się nalmefen o handlowej nazwie Selincro, który już rok później trafił do europejskich aptek.

więcej

Jak godzić zdrowie z przyjemnościami?

Propaganda, która w ostatnich latach słusznie ostrzega przed konsekwencjami zażywania alkoholu sprowadziła ten napój do wspólnego kąta z wódką i spirytusem. Nie zmienia to jednak faktu, że piwo po czystej wodzie i herbacie jest nadal trzecim, najpopularniejszym napojem spożywanym na całym świecie.

więcej

Co zrobić, gdy ukąsi nas kleszcz?

Często nie wiemy, co zrobić w sytuacji, kiedy ukąsi nas kleszcz. W obawie przed boreliozą możemy swoją ignorancją skrzywdzić się jeszcze bardziej i dotkliwiej. Zapraszamy do obejrzenia kolejnego filmu z Medplaneta TV.

więcej
Kontakt O nas Regulamin Miasto Video Zdrowie Styl życia Psyche Medycyna Choroby Bez Tabu