Skuteczne odchudzanie

Najlepsze rezultaty daje dieta ubogoenergetyczna, z ograniczeniem tłuszczu i cukrów prostych stosowana przez długi czas.

Z diety, która ma nam pomóc zgubić zbędne kilogramy należy bezwzględnie wykluczyć produkty zawierające cukry proste a więc cukier, miód, dżemy, słodycze, desery. Natomiast tłuszcz przyjmujemy w ograniczonych ilościach w postaci oleju, niskokalorycznych margaryn, oliwy z oliwek najlepiej dodawać do potraw w postaci surowej.


Ważny jest sposób przygotowania posiłku
W diecie ubogoenergetcznej ważny jest nie tylko dobór produktów i ich ilość, ale także sposób przygotowywania posiłków. Potrawy należy przygotowywać metodą gotowania w małej ilości wody lub na parze, w szybkowarach, naczyniach przystosowanych do gotowania bez wody, kuchenkach mikrofalowych. Mogą też być duszone bez dodatku tłuszczu lub pieczone w folii, pergaminie, na ruszcie, rożnie.


Zrezygnuj z mąki, śmietany i czerwonego mięsa

Warzywa i owoce powinno się spożywać głównie w postaci surowej lub gotowanej, zastępując mąkę i śmietanę odtłuszczonym mlekiem bądź kefirem. Czerwone mięso najlepiej zastępować drobiem (bez skóry) jak również rybami, które powinno się spożywać 2-3 razy tygodniowo. Ostre przyprawy warto zastąpić tymi, które przyspieszają przemianę materii tj. kminek, kolendra, majeranek, seler.


Pieczywo razowe, bez karmelu i miodu
W diecie ubogoenergetycznej pieczywo jasne z reguły zastępuje się pieczywem razowym (bez dodatku karmelu, miodu) . Produkty zbożowe z grubego przemiału (np. kasza gryczana, otręby zbożowe, ciemne pieczywo) cechują się niższym indeksem glikemicznym, zawierają większą ilość błonnika pokarmowego niż pieczywo jasne i oczyszczone, zawierając ponadto dużą ilość witamin (zwłaszcza z grupy B) i soli mineralnych.


Błonnik pokarmowy odgrywa znaczną rolę w odchudzaniu-nie dostarczając kalorii, reguluje pracę przewodu pokarmowego, pęcznieje w żołądku dając uczucie sytości.


Według specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia każda dieta redukująca masę ciała powinna być skonsultowana z dietetykiem. Chodzi o to, by była ustalona według indywidualnego zapotrzebowania na energię i składniki odżywcze.


Źródło: Instytut Żywności i Żywienia

2011-04-29


Get the Flash Player to see this player.

Komary i zdrowie człowieka

Jedne z najbardziej znienawidzonych owadów na całym świecie – a na pewno najbardziej niewygodne dla mieszkańców Polski podczas spędzanych na świeżym powietrzu pięknych dni wiosny i lata. Komary zyskały taką złą sławę z jednego powodu. Samice tych niewielkich owadów odżywiają się wysysając krew ze zwierząt stałocieplnych oraz z ludzi.

więcej

Psychoterapia i redukcja szkód zjednoczone

W pierwszym kwartale 2012 Daily Telegraph wzbudził sensację informacją na temat nowego leku dla osób uzależnionych od alkoholu podawanego w celu redukcji ilości spożywanego alkoholu. Powołał się przy tym na eksperymentalne próby leku. Tabletka dziennie sprawiła, że osoby uzależnione zamiast wypijać ponad 80 g alkoholu piją co najwyżej 30 g dziennie. Preparatem tym okazał się nalmefen o handlowej nazwie Selincro, który już rok później trafił do europejskich aptek.

więcej

Jak godzić zdrowie z przyjemnościami?

Propaganda, która w ostatnich latach słusznie ostrzega przed konsekwencjami zażywania alkoholu sprowadziła ten napój do wspólnego kąta z wódką i spirytusem. Nie zmienia to jednak faktu, że piwo po czystej wodzie i herbacie jest nadal trzecim, najpopularniejszym napojem spożywanym na całym świecie.

więcej

Co zrobić, gdy ukąsi nas kleszcz?

Często nie wiemy, co zrobić w sytuacji, kiedy ukąsi nas kleszcz. W obawie przed boreliozą możemy swoją ignorancją skrzywdzić się jeszcze bardziej i dotkliwiej. Zapraszamy do obejrzenia kolejnego filmu z Medplaneta TV.

więcej
Kontakt O nas Regulamin Miasto Video Zdrowie Styl życia Psyche Medycyna Choroby Bez Tabu