Co pić podczas treningu?

Co i w jakiej ilości najlepiej pić podczas treningu? W czasie wysiłku fizycznego organizm traci sporo wody i składników mineralnych wraz z potem. Ale czy woda faktycznie najlepiej nadaje się do uzupełniania płynów po intensywnym treningu?

Wraz z wydzielanym potem, w czasie wysiłku fizycznego twój organizm traci razem z wodą sporo niezbędnych składników mineralnych. Głównie są to sód, potas, magnez i wapń.
 
Razem ze znaczną utratą wody zaczyna spadać wydolność organizmu. Naukowo udowodniono, że obniżenie ilości wody w organizmie powoduje spadek jego wydolności aż o 30%. Zatem uzupełnianie płynów powinno być pierwszą rzeczą, o której powinniśmy pamiętać w czasie treningu. Co więc pić, aby temu zapobiec?
 
Twój organizm wykorzystuje tylko płyny o właściwej zawartości składników. W czasie treningu pocisz się, tracąc tym samym substancje mineralne, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Dlatego podczas ćwiczeń nie powinieneś pić tylko i wyłącznie wody. Trzeba przecież uzupełnić niedobór minerałów.
 
Słodkie napoje, takie jak coca-cola, herbaty czy lemoniady nie są odpowiednie, bo nie dostarczają organizmowi wyłącznie czystej wody. Dostarczają natomiast trucizny. Napoje energetyzujące zawierają w sobie dużo cukru i także nie są dla ciebie dobre przy wzmożonym wysiłku fizycznym. Nawet nie gaszą pragnienia. Płyn w przyspieszonym tempie przelatuje przez nerki i ucieka z organizmu, zabierając ze sobą przy okazji kolejne minerały – sytuacji zatem jeszcze się pogarsza. 
 
Najszybciej i najlepiej uzupełniać braki wody i minerałów napojami izotonicznymi. Są to napoje, których liczba rozpuszczonych cząsteczek odpowiada cząsteczkom we krwi. Zawierają potas i magnez zmieszany z wodą bogatą w sód.
 
Specjaliści do spraw żywienia i sportu zalecają wypijanie co najmniej półtora do dwóch litrów wody dziennie na dzień. Czasami możesz potrzebować jej więcej, ale pamiętaj- jest to zależne od twojej masy ciała i intensywności wykonywanego przez ciebie treningu. Woda jest najlepszym źródłem energii i urody. Buduje ona tkanki, jest rozpuszczalnikiem, środkiem transportu w organizmie, jak też go chłodzi. Wody nigdy za wiele. Jeśli prowadzisz zdrowy tryb życia, woda jest wręcz niezbędna w twojej diecie. Wpływa ona także pozytywnie na samopoczucie, więc warto ją pić w odpowiednich ilościach. Dlatego jeśli zależy ci na sobie, to nie ma nic zdrowszego niż woda.

2013-09-13


Get the Flash Player to see this player.

Komary i zdrowie człowieka

Jedne z najbardziej znienawidzonych owadów na całym świecie – a na pewno najbardziej niewygodne dla mieszkańców Polski podczas spędzanych na świeżym powietrzu pięknych dni wiosny i lata. Komary zyskały taką złą sławę z jednego powodu. Samice tych niewielkich owadów odżywiają się wysysając krew ze zwierząt stałocieplnych oraz z ludzi.

więcej

Psychoterapia i redukcja szkód zjednoczone

W pierwszym kwartale 2012 Daily Telegraph wzbudził sensację informacją na temat nowego leku dla osób uzależnionych od alkoholu podawanego w celu redukcji ilości spożywanego alkoholu. Powołał się przy tym na eksperymentalne próby leku. Tabletka dziennie sprawiła, że osoby uzależnione zamiast wypijać ponad 80 g alkoholu piją co najwyżej 30 g dziennie. Preparatem tym okazał się nalmefen o handlowej nazwie Selincro, który już rok później trafił do europejskich aptek.

więcej

Jak godzić zdrowie z przyjemnościami?

Propaganda, która w ostatnich latach słusznie ostrzega przed konsekwencjami zażywania alkoholu sprowadziła ten napój do wspólnego kąta z wódką i spirytusem. Nie zmienia to jednak faktu, że piwo po czystej wodzie i herbacie jest nadal trzecim, najpopularniejszym napojem spożywanym na całym świecie.

więcej

Co zrobić, gdy ukąsi nas kleszcz?

Często nie wiemy, co zrobić w sytuacji, kiedy ukąsi nas kleszcz. W obawie przed boreliozą możemy swoją ignorancją skrzywdzić się jeszcze bardziej i dotkliwiej. Zapraszamy do obejrzenia kolejnego filmu z Medplaneta TV.

więcej
Kontakt O nas Regulamin Miasto Video Zdrowie Styl życia Psyche Medycyna Choroby Bez Tabu